♥ tre goda ting

Hej dagboken. Här kommer tre bra och roliga saker som hänt idag.

1. Min optiker ringde och sa att mina glasögon var färdiga. Så snabb som jag var skyndade jag mig ner till stan för att hämta det. De är så sjukt snygga och sitter som ett smäck. Det var dagens första bra sak.

2. Idag har jag skrivit in mig på körskolan. Göta Lorensberg bilskola. Det känns pirrigt, men jättekul. Så på tisdag har jag min första lektion klockan halv nio. Jag längtar längtar längtar!

3. Den tredje saken är nog den godaste gärningen jag gjort på riktigt länge. På vägen hem från stan mötte vi en uteliggare. Han frågade om pengar för att köpa mjölk och bröd, vi hade tyvärr inga. Så istället gick vi och köpte till honom. Han fick en liter mjölk, en brödlimpa, ost och choklad. Han blev så överlycklig och tackade oss tusen gånger om. Det känns så bra när man gör något bra.


ett kort jag tog med min gamla kamera för ett årsedan


Kommentarer
Postat av: Bebbi

Så hiimla duktig o snäll! Karman bor med dig idag kan jag tänka mig!

2011-11-10 @ 08:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0